UAB “OLD LT“ Privatlivspolitik
Generelle bestemmelser:
1. Denne privatlivspolitik for UAB "OLD LT", som administrerer varemærket Aromatic •89• (herefter kaldet "Selskabet" eller "vi") (herefter kaldet "Privatlivspolitikken"), fastlægger de grundlæggende regler for indsamling, modtagelse, behandling og opbevaring af dine personoplysninger og andre oplysninger vedrørende dig, omfanget af de behandlede personoplysninger, formål, retsgrundlag, kilder, modtagere samt andre vigtige forhold i forbindelse med din interesse for Selskabets aktiviteter, når du besøger vores hjemmeside www.aromatic89.com (herefter "Webstedet"), når du køber eller har til hensigt at købe produkter, der fremstilles eller distribueres af Selskabet, og/eller når du ønsker at blive partner og selv distribuere Selskabets produkter (herefter "Partner"). For at sikre en fair og gennemsigtig indsamling og anvendelse af oplysninger om dig anbefaler vi, at du grundigt gennemgår bestemmelserne i denne Privatlivspolitik, og hvis du har spørgsmål, opfordrer vi dig til at kontakte os via kontaktoplysningerne anført i punkt 2 i denne Privatlivspolitik.
2. Dataansvarlig for dine personoplysninger er Selskabet – UAB "OLD LT", juridisk enhedskode: 302741638, registreret adresse: Serviso g. 39, LT-92335 Klaipėda, Republikken Litauen, telefon: +37064833389, websted: www.aromatic89.com, samt dets nuværende eller fremtidige filialer og repræsentationskontorer og andre juridiske personer, som Selskabet anvender til distribution af sine produkter, og som er bemyndiget til at handle på Selskabets vegne.
3. Du kan besøge Webstedet og interessere dig for Selskabets aktiviteter, produkter, varer og tjenester uden at give nogen oplysninger om dig selv (med undtagelse af de oplysninger, der indsamles via cookies, når du besøger Webstedet).
4. Denne Privatlivspolitik gælder for dig, hvis du tidligere har været interesseret i, aktuelt er interesseret i, har købt eller har udtrykt hensigt om at købe produkter, som fremstilles eller distribueres af Selskabet, hvis du er blevet Partner, har givet oplysninger i et hvilket som helst format eller på anden måde er knyttet til Selskabet. Denne Privatlivspolitik gælder uanset, hvordan du giver oplysninger: ved at bruge Webstedet, ved at besøge Selskabets sociale mediekonti, ved at købe varer (herunder i webshoppen), bestille tjenester, blive Partner, ved at kommunikere med os direkte, telefonisk, elektronisk (f.eks. via e-mail, mobilapplikationer) eller på enhver anden måde efter dit valg. Vi værner om beskyttelsen og fortroligheden af dine personoplysninger, og formålet med denne Privatlivspolitik er at informere dig om, hvordan dine personoplysninger indsamles, anvendes og slettes, uanset om de er givet af dig eller indsamlet af os på anden vis. Denne Privatlivspolitik kan ændres og opdateres i fremtiden, og vi opfordrer dig derfor til regelmæssigt at gennemgå den.
5. De personoplysninger, som Selskabet indsamler, behandles i overensstemmelse med Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF (herefter "Databeskyttelsesforordningen" eller "GDPR"), Republikken Litauens lov om retlig beskyttelse af personoplysninger (når oplysninger behandles i Republikken Litauen), denne Privatlivspolitik og anden lovgivning om databeskyttelse.
6. For at kunne levere tjenester og behandle personoplysninger kan Selskabet benytte databehandlere og/eller efter eget skøn antage andre enheder til at udføre visse funktioner på Selskabets vegne. I sådanne tilfælde træffer Selskabet de nødvendige tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre, at sådanne databehandlere behandler personoplysninger i overensstemmelse med Selskabets instrukser og gældende lovgivning og kræver, at der gennemføres passende sikkerhedsforanstaltninger for personoplysninger. Selskabet sikrer også, at sådanne enheder er underlagt fortrolighedsforpligtelser og ikke anvender oplysningerne til andre formål end dem, der er nødvendige for udførelsen af de opgaver, de har fået tildelt.
7. Alle Selskabets medarbejdere, repræsentanter og agenter, der får kendskab til personoplysninger, er forpligtet til at beskytte dem, også efter at deres ansættelses- eller kontraktforhold er ophørt.
8. Selskabet behandler personoplysninger på ansvarlig vis og gør alt, hvad der med rimelighed kan forventes, for at sikre sikkerhed, integritet og fortrolighed for de personoplysninger og øvrige oplysninger, der behandles af Selskabet.
9. Ved at besøge Webstedet, Selskabets konti på sociale medier og/eller anvende de oplysninger, der findes der, samt ved at deltage i Selskabets aktiviteter og afgive personoplysninger, bekræfter du, at du omhyggeligt har læst denne Privatlivspolitik, at du forstår den og accepterer den. Hvis du ikke accepterer denne Privatlivspolitik, beder vi dig om ikke at afgive personoplysninger til os. De vilkår, der er fastsat i denne Privatlivspolitik, gælder, hver gang du tilgår det indhold, vi stiller til rådighed, uanset hvilken enhed (computer, mobiltelefon, tablet osv.), du anvender.
10. Bestemmelserne i Privatlivspolitikken gælder for de personoplysninger, der behandles af Selskabet, i det omfang de ikke er reguleret af Selskabets interne regler om behandling af personoplysninger eller af ufravigelig lovgivning, der regulerer ansættelsesforhold og andre retsforhold.
Centrale begreber:
11. Personoplysninger betyder enhver form for information om en identificeret eller identificerbar fysisk person, hvor identifikation kan ske direkte eller indirekte (ved at indhente data fra andre kilder). Dette kan omfatte dit fornavn, efternavn, e-mailadresse, telefonnummer, adresse eller andre oplysninger, der kan bruges til at identificere dig.
12. Datamodtager – en juridisk eller fysisk person, som personoplysninger videregives til.
13. Registreret – en fysisk person, som Selskabet modtager og behandler personoplysninger fra.
14. Databehandler – en fysisk eller juridisk person, der behandler personoplysninger på vegne af den dataansvarlige.
15. Videregivelse af data – enhver form for afsløring af personoplysninger ved overførsel eller anden form for tilgængeliggørelse for modtager(e).
16. Behandling betyder enhver operation eller række af operationer, der foretages med personoplysninger, med eller uden brug af automatiske procedurer; sådanne operationer kan omfatte indsamling, registrering, sortering, organisering, opbevaring, tilpasning eller ændring, søgning, adgang, anvendelse, videregivelse ved overførsel, spredning eller enhver anden form for tilrådighedsstillelse.
17. Samtykke betyder enhver frivillig, specifik, informeret og utvetydig viljestilkendegivelse fra den registrerede, givet gennem en erklæring eller en klar bekræftende handling, hvorved vedkommende accepterer behandling af personoplysninger om sig selv.
18. Andre begreber, der anvendes i Privatlivspolitikken, skal have den betydning, der er givet dem i Databeskyttelsesforordningen og anden gældende lovgivning om beskyttelse af personoplysninger.
Behandlingsgrundlag, principper for databeskyttelse og sikkerhedsniveau:
19. Grundlaget for behandling af dine personoplysninger kan være:
19.1. dit samtykke;
19.2. hensigten om at købe eller køb (herunder via e-mail), levering og modtagelse af tilknyttede tjenester af produkter, der fremstilles og distribueres af Selskabet, med henblik på at indgå (hensigt om at indgå), opfylde og kontrollere en mundtlig eller skriftlig kontrakt;
19.3. et retsgrundlag fastsat ved lov (f.eks. for at opfylde en retlig forpligtelse eller for at efterkomme retslige procedurer eller andre krav i forbindelse med tvistløsning);
19.4. Selskabets legitime interesser (f.eks. at anlægge og forsvare retskrav og træffe andre lovlige foranstaltninger for at undgå eller minimere tab, forbedre kvaliteten af tjenesterne, sikre kontinuitet og bæredygtighed i Selskabets forretningsaktiviteter, imødekomme dine forventninger og øge din tilfredshed med Selskabets ydelser).
20. Selskabet følger følgende principper, når vi indsamler og anvender personoplysninger, som du har betroet os, samt personoplysninger modtaget fra andre kilder:
20.1. dine personoplysninger behandles lovligt, rimeligt og gennemsigtigt (princippet om lovlighed, rimelighed og gennemsigtighed);
20.2. dine personoplysninger indsamles til specifikke, udtrykkeligt angivne og legitime formål og behandles ikke videre på en måde, der er uforenelig med disse formål (princippet om formålsbegrænsning);
20.3. dine personoplysninger er tilstrækkelige, relevante og begrænset til, hvad der er nødvendigt i forhold til de formål, hvortil de behandles (princippet om dataminimering);
20.4. de personoplysninger, der behandles, er korrekte og ajourført, når det er nødvendigt (princippet om rigtighed). Ved at afgive dine personoplysninger bekræfter du, at de er korrekte og sande;
20.5. dine personoplysninger opbevares i en form, der muliggør identifikation af dig i en periode, der ikke er længere end nødvendigt for de formål, hvortil dine personoplysninger behandles (princippet om opbevaringsbegrænsning);
20.6. dine personoplysninger behandles på en måde, der gennem passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger sikrer et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau, herunder beskyttelse mod uautoriseret eller ulovlig behandling og mod hændeligt tab, ødelæggelse eller beskadigelse (princippet om integritet og fortrolighed).
20.7. Selskabet skal kunne påvise, at behandlingen af dine personoplysninger er i overensstemmelse med alle ovennævnte principper (princippet om ansvarlighed).
21. Selskabet er optaget af sikkerheden for dine personoplysninger. Vi anvender forskellige sikkerhedsteknologier og procedurer for at beskytte dine personoplysninger mod uautoriseret adgang, anvendelse eller videregivelse.
22. Hvilke oplysninger indsamler vi om dig?
23. Det primære formål med, at Selskabet indsamler dine personoplysninger, er at sælge og distribuere Selskabets produkter, levere dem, organisere betaling for køb, rekruttere partnere, udbetale bonusser til partnere, hos hvem du kan købe produkter, eller at gøre det muligt for dig selv at blive Partner. Med andre ord: med henblik på at indgå (eller have hensigt om at indgå), opfylde og kontrollere mundtlige eller skriftlige kontrakter.
23.1. Til dette formål kan følgende personoplysninger behandles: fornavn, efternavn, personnummer eller fødselsdato, adresse, e-mailadresse, telefonnummer, brugernavn, navnet på den Partner, du har valgt (som er tilknyttet dig) (som har opfordret dig til at blive Partner, eller hvis du har købt via et partnerlink, der automatisk registrerer dig i systemet), beløb på udbetalte bonusser, tidsperioder, navne, efternavne, titler, telefonnumre, e-mailadresse, IP-adresse på repræsentanter. I tilfælde af kontrakt med en juridisk person kan følgende oplysninger behandles: fornavn, efternavn, jobtitel, stilling, e-mailadresse, telefonnummer på direktøren eller anden autoriseret repræsentant, der handler på vegne af den registrerede, oplysninger om bestyrelsesmedlemmer, aktionærer (kun hvis og i det omfang, disse organers samtykke er påkrævet for transaktionen, og i det omfang det er nødvendigt at sikre, at et sådant samtykke er indhentet), kopi af fuldmagt. Andre personoplysninger, der afgives af den registrerede selv, indhentes også;
23.2. Opbevaringsperiode: personoplysninger opbevares i den aktive database i hele kontraktens løbetid, dvs. fra det tidspunkt, hvor oplysningerne modtages, til kontrakten er opfyldt. Herefter opbevares personoplysninger i den passive database til det angivne formål i en periode på 10 (ti) år fra datoen for kontraktens opfyldelse. Når opbevaringsperioden udløber, destrueres personoplysningerne, dvs. de slettes fra den aktive database ved kontraktens afslutning og slettes fra den passive database, hvis de er ældre end 10 (ti) år. Eventuelle papirkopier eller andre fysiske dokumenter destrueres. Hvis Selskabet efter modtagelse af oplysningerne beslutter ikke at indgå kontrakt, opbevares oplysningerne i den aktive database i 1 (et) år fra modtagelsen;
23.3. Datakilder: oplysninger indsamles direkte fra den registrerede (fra dig eller personoplysninger, der afgives på dine vegne), fra juridiske personer, hvor du er repræsentant, medarbejder, underleverandør, stifter, aktionær, deltager, ejer osv., eller indsamles af Selskabet selv på lovligt grundlag. Selskabet kan supplere de personoplysninger, du afgiver direkte, med personoplysninger indhentet fra andre kilder i forbindelse med kontraktopfyldelse;
23.4. Kategorier af modtagere: Selskabets medarbejdere, som er ansvarlige for kontraktopfyldelse, formidlere, som Selskabet anvender, partnere (som har inviteret/registreret kunden (den registrerede), eller den registrerede selv har angivet), kreditinstitutter, finansielle institutioner, betalings- og/eller e-pengeinstitutter, advokater, juridiske rådgivere;
23.5. Oplysninger kan kun videregives til tredjelande (uden for Den Europæiske Unions område), hvis omstændighederne ved kontraktindgåelse og/eller -opfyldelse har tilknytning til det pågældende tredjeland. I så fald træffer Selskabet alle de foranstaltninger, der er fastsat i Databeskyttelsesforordningen.
24. Selskabet indsamler personoplysninger med henblik på brug af Webstedet:
24.1. Til dette formål kan følgende personoplysninger behandles: IP-adresse, geografisk placering, browsertype og -version, operativsystem, henvisningskilde, varighed af besøg på Webstedet, viste sider, navigationsstier på Webstedet, oplysninger om perioder og hyppighed for anvendelse af tjenesterne samt enhver anden information angivet i Selskabets cookiepolitik;
23.2. Opbevaringsperiode: personoplysninger opbevares i den aktive database i hele kontraktens løbetid, dvs. fra det tidspunkt, oplysningerne modtages, til kontrakten er opfyldt. Herefter opbevares personoplysninger i den passive database til det angivne formål i en periode på 10 (ti) år fra datoen for opfyldelsen af kontrakten. Når opbevaringsperioden i dette punkt udløber, destrueres personoplysningerne, dvs. slettes fra den aktive database ved kontraktens afslutning og slettes fra den passive database for personoplysninger, der er ældre end 10 (ti) år. Eventuelle papirkopier eller andre fysiske dokumenter destrueres. Hvis Selskabet efter modtagelse af oplysningerne beslutter ikke at indgå kontrakt, opbevares oplysningerne i den aktive database i 1 (et) år fra modtagelsen;
24.3. Datakilder: du selv, når du besøger Webstedet, offentliggør indhold, begivenheder, artikler, deltager i konkurrencer, uploader fotos, videoer, lydoptagelser, kommentarer på Selskabets sociale mediekonti;
24.4. Kategorier af modtagere: Selskabets medarbejdere, der er ansvarlige for IT-drift, tjenesteudbydere, som administrerer Webstedet;
24.5. Oplysninger kan kun videregives til tredjelande (uden for Den Europæiske Unions område), hvis omstændighederne ved kontraktindgåelse og/eller -opfyldelse har tilknytning til det pågældende tredjeland. I så fald træffer Selskabet alle de foranstaltninger, der er fastsat i Databeskyttelsesforordningen.
25. Selskabet kan behandle dine personoplysninger med henblik på fordringshåndtering. Personoplysninger til dette formål behandles med henblik på administration og inddrivelse af gæld, udarbejdelse af krav, påkrav, stævninger og andre dokumenter samt fremsendelse af dokumenter med henblik på inddrivelse.
25.1. Til dette formål kan følgende personoplysninger behandles: fornavn, efternavn, personnummer, adresse, e-mailadresse, telefonnummer, kontonummer, bankoplysninger, gældsbeløb, påløbne renter, gældende gebyrer/bøder, dato for overdragelse til inddrivelse, beløb for afskrevne fordringer (dele af fordringer), dato for afskrivning, oplysninger om kundens finansielle forpligtelser (antal, datoer, typer af gældende kontrakter, kreditgrænse, kassekredit/overtræk, udnyttet kredit, renter, samlede finansielle forpligtelser pr. måned, forfaldne afdrag, betalingsmetoder, løbetid for finansielle forpligtelser, længde af forsinkelser, antal forsinkelser, beløb for forfaldne betalinger, beløb, antal forfaldne afdrag, typer af afviste ansøgninger, beløb for afviste ansøgninger, kreditbeløb, datoer for bevilling og tilbagebetaling, omkostninger ved tjenester, renter);
25.2. Opbevaringsperiode: der gælder en opbevaringsperiode på 10 (ti) år fra datoen for kontraktens indgåelse/gældens opståen, og i tilfælde af retssager forlænges opbevaringsperioden, indtil gælden er tilbagebetalt, samt yderligere 2 (to) år efter tilbagebetalingen. Opbevaringsperioden er baseret på forældelsesfrister for søgsmål i Republikken Litauens civillovbog;
25.3. Datakilder: direkte fra den registrerede, den statslige registermyndighed, virksomheder, der behandler fælles debitorregistre (f.eks. UAB Creditinfo Lietuva) og andre institutioner;
25.4. Kategorier af modtagere: virksomheder, der behandler fælles debitorregistre, advokater, domstole, voldgiftsinstitutioner og andre tvistløsningsorganer, fogeder, retshåndhævende myndigheder, virksomheder for fordringshåndtering og inkasso, andre enheder med en legitim interesse;
25.5. Oplysninger kan kun videregives til tredjelande (uden for Den Europæiske Unions område), hvis omstændighederne ved gælden har tilknytning til det pågældende tredjeland. I så fald træffer Selskabet alle de foranstaltninger, der er fastsat i Databeskyttelsesforordningen;
25.6. Bemærk, at i tilfælde af gæld, og hvis du er i restance i mere end 30 (tredive) dage, har Selskabet ret til at videregive tilgængelige oplysninger om din identitet, kontaktoplysninger og kredithistorik, dvs. finansielle og formuemæssige forpligtelser og deres opfyldelse, gæld og tilbagebetaling deraf, til virksomheder, der administrerer skyldnerdatabaser (f.eks. kreditbureauet UAB Creditinfo Lietuva i Litauen, UAB "Creditinfo Lietuva", virksomhedskode: 111689163, adresse: A. Goštauto g. 40A, LT-01112 Vilnius, Litauen, tlf.: +370 5 239 4131, websted: www.manocreditinfo.lt), som behandler og stiller personoplysninger til rådighed for tredjeparter (finansielle institutioner, teleselskaber, forsikringsselskaber, leverandører af elektricitet og forsyningstjenester, handelsvirksomheder osv.) med henblik på at vurdere kreditværdighed og håndtere fordringer for at forfølge deres legitime interesser og formål. Oplysninger om kredithistorik opbevares normalt i 10 (ti) år efter opfyldelse af forpligtelserne. Du kan få adgang til din kredithistorik ved at kontakte kreditbureauet direkte.
26. Selskabet kan behandle dine oplysninger med henblik på at sikre beskyttelse af personer og ejendom (for at sikre Selskabets medarbejdere, kunder, ledsagere og andre personer, der kommer til Selskabet, mod strafbare forhold eller andre krænkelser af deres rettigheder, samt for at beskytte Selskabets ejendom mod uberettiget tilegnelse eller skade fra medarbejdere eller andre personer) og med henblik på at opfylde krav fastsat i lovgivningen – ved hjælp af videoovervågning af Selskabets ejendom.
26.1. Til dette formål kan følgende personoplysninger behandles: billeddata. Videoovervågningssystemerne anvender ikke ansigtsgenkendelses- og/eller analyseteknologi, de optagne videodata grupperes eller profileres ikke efter en bestemt registreret (person), og der foretages ikke lydoptagelse;
26.2. Opbevaringsperiode: videooptagelser opbevares i 14 (fjorten) dage fra optagelsestidspunktet (indtil afslutning af en eventuel undersøgelse i tilfælde af overtrædelse). Efter udløbet af denne periode overskrives videodata automatisk med nye data;
26.3. Datakilder: personer, der bevæger sig ind i kameraernes overvågningsområde på Selskabets ejendomme;
26.4. Kategorier af modtagere: Selskabets medarbejdere, der har ret til at overvåge billedmateriale, og ansvarlige medarbejdere i det sikkerhedsselskab, der leverer sikkerhedstjenester (hvis et sådant anvendes). Videooptagelser kan også udleveres til efterforskningsmyndighed, anklagemyndighed eller domstol i forbindelse med administrative, civile eller strafferetlige sager som bevismateriale eller i andre tilfælde fastsat ved lov;
26.5. Oplysninger overføres ikke til tredjelande (uden for Den Europæiske Unions område).
27. Selskabet kan behandle ansøgeres oplysninger med henblik på intern administration og især rekruttering til ledige stillinger, som nærmere angivet i Selskabets regler om behandling af personoplysninger.
27.1. Til dette formål kan følgende personoplysninger behandles: fornavn, efternavn, fødselsdato, bopælsadresse, e-mailadresse, telefonnummer, uddannelse (oplysninger om uddannelsesinstitution, uddannelsesperiode, opnået uddannelse og/eller kvalifikationer), erhvervserfaring (oplysninger om arbejdsgiver, ansættelsesperiode, arbejdsopgaver, ansvar og/eller resultater), oplysninger om efteruddannelse (kurser, erhvervede certifikater), sprogkundskaber, it-kundskaber, kørekort, andre kompetencer, kontaktoplysninger på personer, der anbefaler ansøgeren eller afgiver referencer og/eller indholdet af referencen (hvis relevant). Selskabet kan også indsamle anden information, f.eks. ved at gennemgå sociale netværk (Facebook, Instagram, LinkedIn m.fl.), men kun hvis det er nødvendigt at se kandidatens information på sociale medier, f.eks. for at kunne vurdere en specifik kompetence, færdighed eller metode i forhold til ansøgere til en bestemt stilling;
27.2. Opbevaringsperiode: for kandidater, hvis CV er modtaget, samt referencer fra tidligere arbejdsgivere (hvis sådanne findes), men som ikke ansættes, slettes CV’er og referencer fra tidligere arbejdsgivere efter afslutning af rekrutteringsprocessen, medmindre Selskabet har indhentet kandidatens samtykke til at behandle personoplysninger i en længere periode for at kunne tilbyde stillinger på et senere tidspunkt. I så fald opbevares den registreredes oplysninger på Selskabets server i højst 2 (to) år fra modtagelsesdatoen. Efter denne periode slettes CV’er fra alle Selskabets elektroniske systemer, og papirkopier eller andre fysiske kopier destrueres. Hvis Selskabet modtager en anmodning fra en kandidat, der tidligere har indsendt et CV, om at destruere CV’et, skal Selskabets HR-ansvarlige koordinere udførelsen af en sådan anmodning og underrette ansøgeren herom inden for højst tre (3) arbejdsdage. Længere opbevaring af personoplysninger kan finde sted, når personoplysningerne er nødvendige i tilfælde af tvist/klage eller på andet lovbestemt grundlag. Ved ansættelse i den stilling, som CV’et vedrørte, arkiveres den ansattes CV (sammen med evt. referencer fra tidligere arbejdsgivere) i personalemappen og opbevares, så længe den ansatte arbejder for Selskabet;
27.3. Datakilder: direkte fra den registrerede (jobansøgeren), rekrutteringsbureauer, jobportaler, sociale netværk og andre enheder, der leverer jobformidlingstjenester;
27.4. Kategorier af modtagere: oplysninger videregives ikke til tredjeparter;
27.5. Oplysninger overføres ikke til tredjelande (uden for Den Europæiske Unions område).
28. Selskabet kan desuden, med dit samtykke, behandle oplysninger til direkte markedsføringsformål, for at give dig tilbud, påmindelser om varer, der produceres eller distribueres af Selskabet, samt om samarbejdsmuligheder. Ved at give os ret til at behandle dine oplysninger til direkte markedsføring, giver du os også tilladelse til at kontakte dig til dette formål via kommunikationsmidler (f.eks. pr. e-mail, telefon, SMS eller andre kommunikationskanaler, herunder sociale medier eller chatapplikationer som Viber, Skype, WhatsApp, Signal, Telegram osv.). Hvis du er blevet Partner, kan vi ligeledes sende dig tilbud, produktoplysninger og marketingmaterialer, som vi vurderer kan være af interesse for dig, med posten. Uanset at vi som følge af dit partnerforhold skal sende dig visse materialer, kan du fravælge at modtage visse former for markedsføringskommunikation fra Selskabet. Hvis du frabeder dig visse markedsføringshenvendelser, vil vi så vidt muligt respektere dine ønsker og samtidig fortsætte med at opfylde de aftaler, vi har indgået med dig som led i dit partnerforhold. Vi vil fortsat sende dig information om vores tjenester. Det kan også være nødvendigt for os at indsamle oplysninger med henblik på dokumentation, håndhævelse af kontraktvilkår, gennemførelse af analyser eller andre handlinger, der kræves eller tillades i henhold til lovgivningen.
28.1. Til dette formål kan følgende personoplysninger behandles: fornavn, efternavn, e-mailadresse, mobiltelefonnummer, billede, video- og lydoptagelser på Selskabets Websted og/eller Selskabets konti på sociale medier;
28.2. Opbevaringsperiode: 5 (fem) år fra modtagelse af oplysningerne eller indtil den dato, hvor du særskilt meddeler, at du gør indsigelse mod behandling til dette formål. Du erklærer hermed, at du er informeret om, at ovennævnte oplysninger kan behandles til direkte markedsføringsformål, og at du til enhver tid har ret til at gøre indsigelse mod og frabede dig anvendelsen af dine personoplysninger til dette formål ved at underrette Selskabet skriftligt om din indsigelse eller dit fravalg på [email protected]. Du kan også meddele dit fravalg på den måde, der fremgår af de e-mails og/eller tilbud, du modtager (f.eks. ved at klikke på linket "unsubscribe" i nyhedsbreve eller lignende). Meddelelsen om at stoppe behandling af personoplysninger skal indeholde dit fornavn, efternavn, mobiltelefonnummer og e-mailadresse;
28.3. Datakilder: direkte fra den registrerede;
28.4. Kategorier af modtagere: oplysninger kan overføres til søgemaskiner eller sociale netværkssystemer til dette formål (mulighed for fravalg findes på disse systemers websteder). Oplysninger videregives ikke til andre personer;
28.5. Oplysninger overføres ikke til tredjelande (uden for Den Europæiske Unions område).
29. Selskabet kan indsamle og opbevare korrespondance (f.eks. opbevaring af meddelelser) med henblik på at opretholde og administrere relationer med kunder og partnere, beskytte kundens og Selskabets interesser, forebygge tvister og sikre bevismateriale, kontrollere og sikre kvaliteten af de leverede tjenester:
29.1. Til dette formål kan følgende personoplysninger behandles: fornavn, efternavn, fødselsdato, adresse, e-mailadresse, IP-adresse, indholdet af afsendte meddelelser, modtagne henvendelser eller samtaler, enhver information, som du vælger at give eller afsløre over for os, oplysninger om din software, version af dit operativsystem;
29.2. Opbevaringsperiode: 6 (seks) måneder fra afslutning af forretningsrelationen. Opbevaringsperioden kan forlænges med højst 1 (ét) år ved en begrundet ordre fra en kompetent myndighed eller i tilfælde af en tvist;
29.3. Datakilder: direkte fra den registrerede selv;
29.4. Kategorier af modtagere: tilsynsmyndigheder, advokater, juridiske rådgivere, domstole, efterforskningsmyndigheder, andre enheder med en legitim interesse.
29.5. Oplysninger overføres ikke til tredjelande, medmindre kommunikationen sker med en person, der er bosiddende i et tredjeland.
30. Alle ovennævnte oplysninger, som udgør personoplysninger, vil ikke blive videregivet til tredjemand uden dit samtykke, medmindre dette kræves i henhold til gældende lovgivning eller er nødvendigt for opfyldelse af en kontrakt, fordringshåndtering eller andre formål, der er angivet i Privatlivspolitikken. I visse tilfælde er Selskabet forpligtet til at videregive dine personoplysninger til uafhængige tjenesteleverandører for at gøre det muligt for dem at levere deres tjenester til Selskabet. Selskabet kan anvende sådanne uafhængige tjenesteleverandører, der anses for databehandlere, til at behandle de personoplysninger, der er nævnt i denne Privatlivspolitik: virksomheder, der leverer datacenter-, server-, hosting-, cloud-, webstedsadministrations- og relaterede tjenester, virksomheder, der leverer arkiveringstjenester, reklame- og marketingvirksomheder, virksomheder, der udvikler, leverer, vedligeholder og videreudvikler software, virksomheder, der leverer IT-infrastruktur, telekommunikationsselskaber, konsulentvirksomheder, leverandører af internetsurfing- eller webanalysetjenester, leveringsvirksomheder (speditører, kurertjenester, postvæsen osv.). Derudover kan Selskabet benytte andre tredjeparter for at sikre udviklingen af sine produkter og Webstedets funktionalitet. De personoplysninger, der videregives til uafhængige tjenesteleverandører, begrænses til det minimum, der er nødvendigt for at sikre levering af deres tjenester. Alle disse virksomheder er begrænset i deres anvendelse af dine oplysninger; de må ikke bruge oplysningerne til andre formål end at levere tjenester til Selskabet.
31. Vi kan også videregive dine oplysninger til tredjeparter, når dette kræves i henhold til lov, domstolsafgørelser, kendelser eller pålæg, og af andre legitime grunde; som svar på lovlige anmodninger fra offentlige myndigheder, herunder i forbindelse med national sikkerhed og retshåndhævelse; i forbindelse med salg, overdragelse, fusion, konkurs, restrukturering eller anden omorganisering af virksomheden; for at beskytte vores eller tredjemands rettigheder, legitime interesser eller ejendom; eller for at beskytte væsentlige vitale interesser.
32. Selskabet bestræber sig på at sikre, at alle uafhængige tjenesteleverandører, som dine personoplysninger videregives til, efterlever Selskabets instrukser vedrørende behandling af dine personoplysninger. Videregivelsen af personoplysninger er reguleret af databehandleraftaler, kontrakter eller vilkår, som Selskabet har indgået med de uafhængige tjenesteleverandører. Alle uafhængige tjenesteleverandører – i egenskab af databehandlere – er forpligtet til at garantere, at de behandler dine personoplysninger med samme omhu og akkuratesse som Selskabet selv og er juridisk ansvarlige over for dig og Selskabet for enhver undladelse af at opfylde disse garantier. Disse uafhængige tjenesteleverandører er ligeledes forpligtet til at gennemføre tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre samme niveau af databeskyttelse som Selskabet ved behandling af personoplysninger. Sikkerheden ved transmission af oplysninger via internettet, e-mail eller mobilkommunikation kan imidlertid ikke altid garanteres fuldt ud af årsager, der ligger uden for Selskabets kontrol, og du bør derfor udvise forsigtighed, når du afgiver fortrolige oplysninger. Vi anbefaler, at du anvender stærke adgangskoder til din brugerkonto for at forhindre, at vi eller andre får adgang til følsomme oplysninger, hvis afsløring kan forvolde dig alvorlig eller uoprettelig skade.
33. Personoplysninger, der indsamles til de formål, der er angivet i denne Privatlivspolitik, vil ikke blive behandlet på en måde, der er uforenelig med disse legitime formål eller retslige krav. 34. Ved at afgive dine oplysninger giver du samtykke til ovennævnte videregivelse og modtagelse af dine oplysninger via det softwareværktøj, der anvendes af Selskabet eller dets udpegede befuldmægtigede, og via andre midler, samt til andre tredjeparter, som Selskabet har indgået databehandleraftaler med i henhold til gældende love og bestemmelser.
Behandling af mindreåriges personoplysninger og særlige kategorier af oplysninger:
35. For at købe varer, der produceres og distribueres af Selskabet, eller anvende Selskabets tjenester, samt for at blive Partner, skal en mindreårig fremlægge skriftligt samtykke fra sin lovlige repræsentant (far, mor, værge) til behandling af sine personoplysninger; Selskabet har imidlertid ikke til hensigt selvstændigt at indsamle mindreåriges personoplysninger. I den forbindelse kan Selskabet anmode om din fødselsdato eller alder, når vi indsamler oplysninger om dig. Hvis du mener, at vi kan have oplysninger om en mindreårig, beder vi dig kontakte os. Vi vil slette alle oplysninger, der er indhentet fra mindreårige uden samtykke fra deres lovlige repræsentant (medmindre dette strider mod ufravigelig lovgivning).
36. Vi indsamler heller ikke oplysninger om politiske holdninger, religiøse eller filosofiske overbevisninger, race eller etnisk oprindelse, helbredsoplysninger, genetiske eller biometriske data eller oplysninger om seksuel orientering ("særlige kategorier af data"). Du bedes undlade at give os sådanne oplysninger og kontakte os, hvis du mener, at vi måtte være i besiddelse af sådanne data. Vi er berettiget til at slette enhver information, som vi vurderer kan udgøre særlige kategorier af data.
Dine rettigheder som registreret:
37. Selskabet har en retlig forpligtelse til at sikre, at dine personoplysninger er korrekte og ajourførte. Vi beder dig derfor om at hjælpe Selskabet med at opfylde denne forpligtelse ved at holde os orienteret om ændringer, der kan have betydning for Selskabets behandling af dine personoplysninger.
38. Du kan til enhver tid udøve følgende rettigheder i forhold til Selskabets behandling af dine personoplysninger:
38.1. Ret til indsigt: du har ret til at anmode om indsigt i alle oplysninger, der kan betragtes som dine personoplysninger, herunder retten til at få oplyst, om Selskabet behandler dine personoplysninger, hvilke kategorier af personoplysninger der behandles, og til hvilke formål;
38.2. Ret til berigtigelse: du har ret til at anmode Selskabet om at berigtige dine personoplysninger, hvis du mener, de er unøjagtige eller ufuldstændige;
38.3. Ret til indsigelse: du har ret til at gøre indsigelse mod visse former for behandling af dine personoplysninger, herunder f.eks. behandling til direkte markedsføring;
38.4. Ret til sletning ("retten til at blive glemt"): du kan anmode om, at dine personoplysninger slettes, hvis de ikke længere er nødvendige til de formål, hvortil de blev indsamlet, eller hvis du mener, at behandlingen er ulovlig, eller at personoplysningerne skal slettes for at undgå tilsidesættelse af en retlig forpligtelse;
38.5. Ret til begrænsning: du har ret til at anmode Selskabet om at begrænse behandlingen af dine personoplysninger;
38.6. Ret til dataportabilitet: når dine personoplysninger behandles automatisk på grundlag af dit samtykke eller et kontraktforhold, kan du anmode Selskabet om at stille disse personoplysninger til rådighed i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format. Du kan også anmode om, at personoplysningerne overføres direkte til en anden dataansvarlig, hvis dette er teknisk muligt;
38.7. Ret til at trække samtykke tilbage: når behandlingen sker på grundlag af dit samtykke, har du ret til til enhver tid at trække dit samtykke til behandling tilbage;
38.8. Ret til at frabede dig markedsføringshenvendelser: du kan frabede dig at modtage markedsføringskommunikation fra Selskabet, som Selskabet vurderer kan være af interesse for dig. Du kan også til enhver tid gøre dette ved at kontakte Selskabet på de måder, der er angivet i punkt 28.2 i denne Privatlivspolitik;
38.9. Ret til ikke at være genstand for automatiske afgørelser og profilering. Hvis du anmoder om en fornyet vurdering af en afgørelse, der er baseret på automatisk databehandling, skal Selskabet foretage en grundig vurdering af alle relevante oplysninger, herunder de oplysninger, du selv har givet.
39. I forbindelse med behandling af personoplysninger og opfyldelse af en kontrakt mellem Selskabet og dig eller andre formål, der er angivet i denne Privatlivspolitik, kan der opstå situationer, hvor retlige forpligtelser, som Selskabet har påtaget sig, kan forhindre videregivelse eller sletning af oplysninger, der opbevares og behandles af Selskabet (f.eks. i tilfælde fastsat ved lov, for at sikre forebyggelse, efterforskning og afsløring af strafbare forhold, overtrædelser af faglige eller etiske regler samt beskyttelse af den registreredes eller andres rettigheder og friheder). Derudover kan sådan lovgivning eller regler forhindre dig i at udøve andre registreredes rettigheder.
40. Hvis du har klager vedrørende Selskabets behandling af dine personoplysninger, eller hvis du blot ønsker at få mere at vide om Selskabets behandlingsaktiviteter, kan du til enhver tid frit kontakte Selskabet via de adresser og telefonnumre, der er angivet i punkt 2 i Privatlivspolitikken.
41. Du kan indsende en anmodning/klage om indsigt, berigtigelse eller indsigelse mod behandling af dine personoplysninger direkte til Selskabet, dvs. ved at sende den pr. post til Selskabet på følgende adresse: Akmenų g. 12, LT-92347 Klaipėda, Republikken Litauen, eller pr. e-mail til: [email protected]. I anmodningen/klagen skal personen tydeligt angive sit fornavn og efternavn og vedlægge en behørigt bekræftet kopi af sit identitetsdokument eller underskrive anmodningen med en elektronisk signatur.
42. Selskabet vil svare på din anmodning/klage inden for 30 (tredive) kalenderdage fra modtagelsesdatoen. I særlige tilfælde, hvor der er behov for yderligere tid, har Selskabet ret til at forlænge fristen for at give de anmodede oplysninger/svare på klagen eller behandle andre krav i din anmodning/klage, efter at du er blevet underrettet herom.
43. Hvis din anmodning/klage er berettiget, vil Selskabet ophøre med behandlingen af dine personoplysninger efter behandling af anmodningen/klagen, undtagen i de tilfælde, der er fastsat i lovgivningen.
44. Hvis du mener, at dine personoplysninger behandles på en forkert måde, eller at Selskabet har krænket dine rettigheder som registreret, har du ret til at indgive en klage til Den Litauiske Statlige Tilsynsmyndighed for Databeskyttelse (L. Sapiegos g. 17, LT-10312 Vilnius, tlf.: +370 5 271 2804, 279 1445, fax: +370 5 261 9494, e-mail: [email protected], websted: www.ada.lt) eller til en anden kompetent tilsynsmyndighed, som er ansvarlig for behandling af dine personoplysninger i dit land.
Stedet for behandling af dine oplysninger:
45. Selskabet opbevarer og behandler personoplysninger inden for Den Europæiske Unions område. Dine personoplysninger kan være nødt til at blive overført til en destination uden for Den Europæiske Union (f.eks. Norge) og opbevaret der. Dine oplysninger kan også blive behandlet af databehandlere, der opererer uden for Den Europæiske Union. Ved at give Selskabet dine personoplysninger eller ved at give samtykke til behandling af dine personoplysninger accepterer du, at dine oplysninger (herunder opbevaring og overførsel af oplysninger) behandles uden for Den Europæiske Union til de formål, der er angivet i denne Privatlivspolitik. Selskabet vil træffe alle rimelige sikkerhedsforanstaltninger for at sikre, at dine oplysninger behandles sikkert og i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning.
46. Selskabet kan overføre dine personoplysninger uden for Den Europæiske Union i overensstemmelse med:
46.1. Europa-Kommissionens afgørelse om et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau;
46.2. standardbestemmelser om databeskyttelse fastsat af Europa-Kommissionen;
46.3. standardbestemmelser om databeskyttelse, der er udarbejdet af den kompetente tilsynsmyndighed;
46.4. anvendelse af andre tilgængelige garantier og undtagelser, hvis sådanne er fastsat i gældende lovgivning.
47. Som ved al behandling af dine personoplysninger kan du anmode Selskabet om detaljerede oplysninger om behandlingen af dine personoplysninger i overensstemmelse med artikel 15 i Databeskyttelsesforordningen. Når du udøver dine rettigheder som registreret, kan du gøre dette ved at kontakte Selskabet ved hjælp af de kontaktoplysninger, der er anført i punkt 2 i Privatlivspolitikken.
Tredjepartswebsteder:
48. Vores forretningspartnere udvælges omhyggeligt, og vi kræver, at de træffer passende foranstaltninger for at sikre fortrolighed og beskyttelse af personoplysninger.
49. Uanset de foranstaltninger, der er truffet for at beskytte dine personoplysninger, kan vi ikke garantere absolut sikkerhed.
50. Selskabet er ikke ansvarligt for at sikre dit privatliv på tredjepartswebsteder, selv om du får adgang til sådanne websteder via links på Webstedet. Selskabet anbefaler, at du læser privatlivspolitikken for hvert websted, der ikke tilhører Selskabet. Selskabet kan indsamle oplysninger fra tredjeparter med henblik på at forbedre de tjenester, vi leverer til dig. For eksempel anvender vi Google Analytics, der benytter cookies og andre sporingsteknologier til at indsamle data, der gør det muligt for os at forbedre vores produkter og tjenester. Dette gør det muligt for os at overvåge og analysere webtrafik og brugeradfærd. Google Analytics er en webanalysetjeneste leveret af Google LLC ("Google"). Google bruger de indsamlede data til at overvåge og analysere de besøgendes adfærd på webstedet, udarbejde rapporter om webstedets aktivitet og dele dem med andre Googletjenester. Google kan bruge de indsamlede data til at tilpasse og målrette annoncer i sit eget annoncenetværk. De personoplysninger, der indsamles af Google, omfatter: cookies og brugsdata for webstedet. For at få mere at vide om vores anvendelse af cookies henviser vi til vores cookiepolitik.
Slutbestemmelser:
51. Denne Privatlivspolitik er underlagt lovgivningen i Republikken Litauen. Enhver tvist, der måtte opstå som følge af denne Privatlivspolitik, skal søges løst i mindelighed og, hvis dette ikke lykkes, efter den fremgangsmåde, der er fastsat i lovgivningen.
52. Privatlivspolitikken kan ændres og opdateres i fremtiden (f.eks. i tilfælde af ændringer i lovgivningen om beskyttelse af personoplysninger, ændringer i Selskabets aktiviteter, omfanget af behandlede personoplysninger, behandlingsformål osv.). Vi opfordrer dig derfor til regelmæssigt at læse og sætte dig ind i den. Ændringer i denne Privatlivspolitik træder i kraft, når de offentliggøres på Webstedet. Hvis du efter ændringerne får adgang til eller anvender vores indhold og/eller tjenester, vil Selskabet anse dette som din accept af de ændrede bestemmelser.
Dutch
Español
Finland
French
German
Italiano
Norwegian
Polish
Swedish
Русский